Winter...

Een week of 2 geleden was het zulk lekker weer dat ik de voorjaarskriebels al kreeg. Lekker boven de 10 graden. Ik kon me al bijna niet meer voorstellen dat er nog echt winter zou gaan komen, maar helaas...
Op dit moment sneeuwt het ALWEER!
Toch zorgt de sneeuw wel eens voor mooie plaatjes.
De tuin ligt bedekt onder een dikke wollige deken, hoewel ik daar niet graag onder zou gaan liggen hahaha.
De deur van de kas zit helaas wel dusdanig vastgevroren dat ik hem zo snel niet open kreeg.
En met deze koude temperaturen moet ik erbij zeggen dat ik het ook niet lang en grondig geprobeerd heb. De aardbeienplantjes en hangende rozemarijn die er binnen staan gaan het hopelijk wel redden.

Ook zijn er sporen te vinden van bezoekers die je normaal gesproken eigenlijk nooit tegen komt op je tuin, daar zijn ze veel te snel voor.
Je weet dat ze er zitten, maar zien doe je ze nooit.
Zo heb ik nog nooit een muis op mijn tuin gezien, maar dat ze mijn tuin bezoeken is natuurlijk geen verrassing.
Daarom vind ik het des te leuker een klein holletje te ontdekken in de sneeuw ter grote van een 2 euromunt met daarna kleine voetspoortjes per 2 "verpakt"
Maakt mij altijd wel nieuwsgierig naar het diertje dat dit heeft gedaan.

 Verder is er op de tuin niet weinig te zien of te beleven.
Spoorzoeken ben je na een tijdje ook wel zat en had ik al gezegd dat het me veel te koud is?

Het enige dat er nog enigszins normaal bij staat is mijn mini Eucalyptus boompje en mijn Rozemarijn struikje.
Op dit moment lijken ze totaal geen last te hebben van de sneeuw en de vorst.
Nou kunnen sommige planten wel vaker prima tegen vorst maar minder tegen het ontdooien dus we zullen zien hoe deze 2 de winter door gaan komen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten