Eindelijk weer zon!

Eindelijk hebben we dan een paar mooie dagen voor de boeg! Vorig weekend ben ik druk bezig geweest mijn toch wel beetje verwaarloosde tomatenplanten uit de klit te halen. Eigenlijk had ik gezien de late zaai van eind april niet echt verwacht dat de planten nog heel groot zouden worden, maar dankzij het vreselijk natte weer van de afgelopen tijd zijn ze toch flink uitgegroeid. Ik was verrast met toch een aantal behoorlijk grote trossen.
Ze kunnen absoluut wel een zonnetje gebruiken.
Vandaag dan nog een aantal takken van de Fuzi-Wuzi opgebonden. Eigenlijk niet nodig omdat dit een vrij klein blijvend struiktomaatje is, maar gezien het natte weer van de laatste tijd heb ik liever niet dat de tomaten op de grond liggen.
Wat betreft de tomaten kan ik in elk geval zeggen dat ik ondanks het natte weer nog geen Phytophthora heb kunnen ontdekken. Dat dan weer wel! Nu nog kleur en ik ben helemaal blij!




2 jaar geleden heeft mijn vader uit Griekenland zaden meegenomen uit een overheerlijke watermeloen. Deze zaden heeft hij gezaaid en het resultaat van het zaaisel staat nu bij mij op de tuin in de koude bak! De eerste meloenen zitten eraan en groeien in razend tempo. Nu maar duimen op een mooie nazomer zodat ze vruchten ook af kunnen rijpen. Ook de eerste oogmeloentjes zitten eraan. Deze planten heb ik heel laat geplant omdat ik pas eind mei mijn tuintje kreeg. Ik ben echt benieuwd of er nog meloenen rijp gaan worden want niets lijkt me zo lekker als meloen van eigen tuin.















Als laatste dan nog een fotootje van de broccoli. Die begint al aardig te groeien en de eerste gaat na het weekend de pan in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten