Pepers en Paprika's zaaien


Buiten sneeuwt het... binnen is het alweer tijd om aan komend seizoen te gaan denken.
Vorig weekend heb ik mijn pepers en paprika's alweer gezaaid.
Eerst het aanrechtblad langs het raam in mijn zijkamertje eens aan kant gemaakt en de ramen gezeemd.
Het aanrechtblad staat op pootjes en is over de vensterbank heengeplaatst. Zo heb ik een lekkere brede vensterbank waar behoorlijk wat zaailingen kunnen staan.
Op het aanrechtblad heb ik zoals te zien is op de foto ook een metalen rek gezet. Zo kunnen er boven elkaar ook nog zaailingen staan.
Het raam is op het zuiden dus er is daar veel licht. Als de zon schijnt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat (in de zomer dan).
Ideaal voor de jonge zaailingen van pepers, paprika's en tomaten. De tomaten zaai ik nu nog niet, anders krijg ik lange iele planten die binnen op een gegeven moment niet meer gaan passen.
Via marktplaats heb ik een Terraheat mat overgenomen van iemand. Deze wordt lekker handwarm. Ik weet niet precies hoe warm, ik heb geen geschikte thermometer om dat mee te meten.
Op de verwarmingsmat heb ik een klein kasje/kweekbakje geplaatst die bij elk tuincentrum wel te koop is.
Allebei de schuifjes van het bakje dicht zodat het in het kasje lekker warm en vochtig is.

 Precies een week na het zaaien laten de eerste zaailingen zich vandaag zien.

Zaailing Bishop's Crown

Zaailing Cayenne Long Purple

Geen opmerkingen:

Een reactie posten