De eerste Wecksperimenten

Afgelopen vakantie heb ik van iemand een Weckketel met een hele berg inmaakglazen erbij overgenomen. Vandaag dan eens de moeite genomen om wat te experimenteren.

Als eerste een paar cakes gemaakt. Daarvoor moest ik wel andere (kleinere) stortglazen halen. Alle modellen die ik heb staan lopen recht. Het zijn goed bruikbare glazen alleen krijg je je cake er nooit meer uit. Dus maar even langs de Xenos en 4 kleinere potjes gekocht als test.
In totaal 3 (en een halve cake) gebakken uit 1 pak mix. Twee kaneel cakes en 1 pruimen-kaneel cake.
De glazen halfvol met beslag gedaan, dat kan volgende keer wel wat voller want de cake rees niet tot boven de pot uit. We hadden ons stiekem wel verheugd op de afsnijsels.
Uiteindelijk bleef er nog mix over voor een halve cake, deze hebben we dan natuurlijk na het bakken direct soldaat gemaakt.
Het wordt snel tijd om meer van dit soort glazen op de kop te tikken want de cake smaakte heerlijk. Ben wel heel benieuwd hoe hij smaakt na het Wecken. Gezien alle positieve berichten die ik lees op het net over geweckte cake zal dat wel goed zitten denk ik. Volgend weekend maar eens een pot open maken!

Het volgende probeersel was een Courgette soep. Het aantal courgettes dat van de tuin afkomt is indrukwekkend. Om de dag hangen er wel weer 2 aan die klaar zijn om mee te nemen.  Daarom vandaag maar eens een pannetje courgette soep gemaakt. 's Avonds hebben we er lekker van gegeten met een stokbroodje kruidenboter erbij en de rest in potten geschept en geweckt. 1 pot is met wecken mislukt, daar had ik geen goede beugel voor. Deze pot staat nu in de koelkast. Ik weet wat ik morgen eet! Totaal niet erg want ik vond hem erg lekker.
Tot zover de Wecksperimenten van vandaag, er zullen er vast nog meer bij komen!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten