Het is een wonder!

De eerste!
Ik had de hoop al bijna opgegeven maar het lijkt toch nog te gaan gebeuren dit jaar... De eerste tomaat is bijna klaar om geoogst te worden! Een struiktomaat van de buurman gekregen.Al mijn eigen soorten blijven tot nu toe prachtig groen (hoe kan het ook anders). Hoop dat er na het aankomende weekend met prachtig weer eindelijk wat kleur op gaat komen!
Waarschijnlijk ben ik veel te ongeduldig maar ach dat hoort erbij zullen we maar zeggen.

De Mirabel blijft maar trossen met bloemen maken. Volgende week haal ik de top maar uit de plant als ik nog wil dat er iets aan gaat komen dat op tomaat lijkt.
Toch word ik altijd vrolijk als ik naar deze immens grote trossen met bloemetjes kijk. maar nog vrolijker zal ik zijn als dit grote trossen vol sappige gele tomaatjes zijn natuurlijk.

Volgende week de pan in met een uitje.
De bietjes groeien ook nog altijd heel goed en volgende week worden de eerste opgegeten. Ik ben benieuwd of ik ze lust. Normaal gesproken vind ik ze absoluut niet lekker, uit een potje dan wel te verstaan. Veel te zoet naar mijn smaak. Dus ik ben benieuwd wat ik van mijn eigen verse bietjes ga vinden. Ik gok erop dat ik ze wel lust, want praktisch alles van eigen tuin is lekker tenslotte ;). Misschien mijn moeder maar eens inschakelen want die vindt ze heerlijk (en weet ook heel goed hoe ze lekker klaargemaakt moeten worden). Hopelijk zijn ze lekker want voor volgend seizoen heb ik er nog veeeeeel meer. Ook gele bietjes zaad gekocht laatst bij Vreeken. Van een aantal mensen gehoord dat ze daar slechte ervaringen mee hadden wat betreft het kiemen. Hopelijk kan ik dat tegenspreken.

Een van de gigantische trossen van de Mirabel.
De eerste vruchten komen eindelijk tevoorschijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten